fredag 23. november 2012

Vampyrlinser

Jeg har mottatt mange eposter med spørsmål om linser fra Twilight, derfor vil jeg skrive et blogginnlegg om dette.


Jeg vil anbefale alle å bruke litt penger på linsene sine. Hvis man kjøper billige linser, vil man få vondt i øynene. Jeg har selv opplevd dette. Det er også viktig at man går til en brilleforretning og tar en synsundersøkelse. Da får man vite hvilken type linser man bør ha. De måler BC(Basis Curve) og Diameter på øyet. Disse målene kan du bruke når du skal bestille linser.

Jeg har ikke funnet en eneste brilleforretning som selger spesialeffekt linser. De selger vanlige fargelinser, men dette er linser med "naturlig" øyefarge. Et eksempel er FreshLook Colorblends. De har en farge som heter Honey, som er ganske lik Twilight vampyrenes øyefarge:
Lensway


Jeg har funnet noen spesialeffektlinser, som er mest lik linsene fra filmene. Disse røde linsene blir brukt av mange Twilight cosplayere. Linsene er ganske dyre (150$): 9mmSFX



Disse gule linsene koster 25.95$: AC Lens





Er man ikke vant til å bruke linser, kan det være en utfordring å ta dem på første gang. Jeg husker at jeg prøvde mange ganger før jeg fikk det til, og det var like før jeg bestemte meg for å gi opp. Jeg lærte meg å ta på linser ved å se på videoer fra youtube. Her er en serie med videoer som forklarer det meste om linsebruk. Hvis du fortsatt har problemer med å bruke linser, kan du be om opplæring hos en brilleforretning. Opplæring i linsebruk er ofte inkludert i synsundersøkelsen.





















1 kommentar:

  1. De der var kjempekul. Hvor får man tak i slike linser?

    SvarSlett