fredag 23. desember 2011

Om meg

Jeg heter Ann Catrin og er en sykepleier fra Ålesund. Jeg jobber i sykehjem, og trives veldig godt med det. Alle som kjenner meg vet at jeg elsker Twilight. Siden jeg så den første Twilight filmen, har jeg samlet på klær, sko og smykker fra filmene.






Jeg elsker å kle meg ut som Bella. Derfor begynte jeg med Twilight cosplay, og har drevet med det i 3 år.



Du kan se cosplay bildene mine her:
http://vampyrbella.blogspot.no/search/label/cosplay


I september 2012 reiste jeg til Forks for å oppleve Stephenie Meyer Day. Det var helt fantastisk! Jeg reiste også til Portland for å se stedene der Twilight ble filmet.


I Forks fikk jeg møte andre som driver med Twilight cosplay.


Jeg deltok i en kostymekonkurranse og kom på 2. plass. Jeg hadde kledd meg ut som Bella fra Breaking Dawn-del 2.


Da jeg fikk vite at det skulle være Breaking Dawn-del 2 gallapremiere i Oslo, reiste jeg dit for å få tak i billetter. Jeg lå i telt en hel helg, for å være sikker på at jeg skulle få tak i billetter!


Jeg var nr. 9 i køen. Jeg traff så mange fantastiske Twilight fans. Vi hadde det kjempegøy, selv om temperaturen sank til -3 grader om nettene.


Den uken det var Breaking Dawn-part 2 premiere, ble jeg intervjuet på Ettermiddagen på TV2: http://tv2.no/play/?progId=678892

Jeg vil fortsette med denne bloggen helt til jeg blir lei av Twilight, og jeg ser ikke for meg at det skjer i den nærmeste fremtid :)
Jeg håper at andre som elsker Twilight vil sette pris på denne bloggen :)

9 kommentarer:

  1. Kult at du skal bli sykepleier, det er jeg og :)
    Hvilket år går du nå?
    Kanksje llitt personlig spørsmål men- har du fått noen rekasjoner fra pasienter pga. vampyrtenner? du hilser på pasienter og smiler... håper at du ikke blir møtt med altfor mange fordommer :) I dagens samfunn må vi tåle at mennesker forskjellige.

    Twilight er romantikk og kilsjèr men jeg liker å lese sånt - særlig etter jeg var ferdig med tungt fagstoff om sykdommer. Nå begynte jeg med BD så fikk med meg den mørke siden med en gang- den synes jeg var bra ! Ble helt revet med og leste hele boka på 6 dager. Forhåpentlig får jeg de første bøkene til jul sånn at jeg kan begyne fra starten. (Har lest Midnight Sun men det er ikke det samme)

    Jeg setter pris på bloggen din- som jeg har sagt før- alltid gøy å komme innm og se hva du har funnet i bellas klesskap og av videor på nettet :)

    ¤Esmeralda¤

    SvarSlett
  2. Det var kjekt å høre at du også er sykeleierstudent! Hvilket år går du på? Jeg går siste året på sykepleien :) Jeg har ikke vampyrtenner lenger :P Jeg var 18 da jeg fikk dem og "spissene" på tennene gikk gradvis bort av seg selv, så de varte bare 1 år.

    Jeg elsker at BD var så mørk og skremmende. Jeg fikk mareritt i to uker etter å ha sett den. Jeg satt ikke igjen med tanker om nygifte Bella og Edward, men med synet av Bella som var død. Så jeg har full respekt for måten BD ble fremstilt på!

    Jeg falt litt av Twilight-lasset da jeg leste Eclipse. Jeg er ikke så stor fan av den boken, så jeg bare skumleste BD. Jeg syntes det virket så teit med at Bella fikk barn, men nå forstår jeg det mye bedre, etter å ha sett filmen. Stephenie Meyer sa at filmen gjorde et sterkere inntrykk enn boken, spesielt da Bella blir syk og dør. Så nå har jeg lest BD med nye øyne.

    Jeg gleder meg kjempemye fil BD2!!!! Gleder meg spesielt til å se Bella som vampyr. Ser for meg alt som skjer i boken. Håper de får med mest mulig fra boken i filmen.

    SvarSlett
  3. Godt nyttår!
    Jeg var ferdig utdannet ifjor, og det var godt å begynne å jobbe!
    Håper at det siste året går bra for deg, lykke til med bachelor og hele avslutningsprosessen!

    For meg var det spennende å lese kampen med volturi i BD det var så nervepirrende og jeg levde meg helt inn i det, nesten som om jeg var en av dem. Jeg synes også at det å ha sett film 1 hjalp meg til å forstå den første delen av boka bedre. Av BD1 filmen er det siste minuttet det beste, tilbakeblikk på Bellaas liv og når hun åpner øyne som vampyr. Fantastisk!!! jeg som elsker romantikk og egentlig gledet meg mest til å se bryllupsscenen...neida, nå synes jeg at røde øyne og mørkeblå kjole er saken, hehe.
    ¤Esmeralda¤

    SvarSlett
  4. hvordan fikk du satt in vampyr tennene? sa du bare at du ville ha det ?:) har tenkt å gjør det lenge selv men aner ikke kos eg ska gå frem..
    C

    SvarSlett
  5. Jeg gjorde det med en tannlege. Egentlig så har ikke de lov til det. Tror det er noen regler ang. det.

    SvarSlett
  6. Hei fin blogg du har :) lurte på om du viste når selv BD2 traileren kommer ut? :)

    SvarSlett
  7. Jeg er ikke sikker. I fjor ble BD1 traileren vist på MTV Movie Awards, så det er mulig at BD2 traileren blir vist der. Det er 3. juni. http://www.mtv.com/news/articles/1672851/2012-vmas-mtv-movie-awards.jhtml

    SvarSlett
  8. heei!! du jeg lurte på om du visste om en nettside der de selger hettegensere med robert pattinson på ? eller eventuellt andre twilight folk ? :)

    SvarSlett
  9. Leter du etter norske nettsider å kjøpe det på eller amerikanske? Det er sikkert lettere å kjøpe fra amerikanske nettsider.

    SvarSlett